Feedback geven en ontvangen

Datum 11-12-2019
Startuur 09:30
Einduur 16:30
Plaats Vormingscentrum Guislain
Jozef Guislainstraat 43
9000 Gent
www.vormingscentrumguislain.be
Vcalendar Vcard

Situering:

 

Dit is het soort gesprekken dat we liever aan anderen overlaten. Vooral omdat we niet goed weten hoe we een dergelijk gesprek moeten aanpakken. Bedoeling is de deelnemers aan deze opleiding voldoende concrete handvatten te geven zodat zij hun watervrees overwinnen. Dit soort gesprekken tot een goed einde brengen is essentieel om een goede sfeer en samenwerking tussen collega’s en binnen een team te behouden.

 

Inhoud:

 

1. Voorbereiding:

 

- Zonder een goede voorbereiding is dit soort gesprekken gedoemd te mislukken

- Wat wil ik bereiken in het gesprek?

- Hoe ga ik de boodschap brengen?

- Welke weerstand kan ik verwachten?

 

2. Tijdens het gesprek:

 

- De verschillende fases van het gesprek

- De boodschap neutraal brengen: feiten of observaties, geen waardeoordelen

- De korte pijn of kaderen? Breng de boodschap in verwerkbare deelboodschappen

- Herkennen van communicatiestijlen bij je gesprekspartner en je eigen stijl aanpassen

- Wees alert voor je eigen lichaamstaal en deze van je gesprekspartner

- Omgaan met (negatieve) reacties en weerstanden

- Gesprek positief eindigen: concrete afspraken

- Wat indien het gesprek vastloopt?

 

3. Na het gesprek:

 

- Zelfanalyse: wat deed je goed en waarmee was je minder gelukkig?

- Afspraken bevestigen en opvolgen

- Opvolgingsgesprekken plannen en voorbereiden.

 

Voor meer info en hoe inschrijven: zie deze link

 

 



powered by Curiousgroup